Monday, May 3, 2010

Que Sera Sera

Hey blog! time for another update. Baru balik dari exam Pengajian Malaysia. Hope everything is fine. Beladi tired right now. *sigh* bila la nak abes ni urgh.. Anyway, semalam, ketika aku mengemas bilik.....ok aku tipu. Scratch that. Mula balik. Semalam, ketika aku memunggah almari pakaianku, aku dikejutkan dengan bunyi yang acap kali aku dengar saban hari. wah bahasaku haha. Ada orang buzz aku di mesej segera (IM). Ah minah ni. Tak nampak kah status aku yang bewarna merah berpalang putih yang mengatakan aku sibuk?

Kemudian kedengaran pula, bunyi yang aku selalu dengar jugak tetapi sayup-sayup sedikit kerana bunyi yang tak berapa kuat itu ditenggelami lagu 'que sera sera' yang berkumandang di senaraimain winamp ku. Adeh, dia mesej peribadi (PM) aku di sesawang muka buku pula (FB). Adoiyai lupa plak tutup fb grrrrr.. aku sumpah tanggang di dalam hati. Aku pergi ke depan komputer peribadiku, lalu bertanya apa hajat dihati selain menyunting kumbang di taman seraya beliau memberitahu bahawa markah pembawa untuk subjek perlakuan organisasi sudah keluar. Dengan mata bersinar penuh harapan aku bertanya markah ku. "Ang dpt A-". Aku terdiam sejenak. Kemudian aku mainsemula (replay) lagu que sera sera.

Ok dah tak larat berbahasa gedik santai, kembali ke bahasa academician. where were we? ohh ok. Aku lega mendengar jawapan dari rakanku. Not bad. Dari C+ ke A-. Orang selalu hairan bila my classmates and I said that OB is a killer paper. Bagi mereka OB ini ialah subjek yang senang. When they asked why, we said that we did our mid term badly. In truth, that is only the tip of the iceberg. There's plenty more that we kept to ourselves. Im not going into details of what happened, but I tell you, we faced a lot of challenge to be where we are now. Markah mid term kami semua teruk. Teruk sangat. Tapi selepas melalui proses birokrasi yang sangat membebankan, finally we managed to convince the college to have our papers to be re-graded.

Alhamdulillah selepas disemaksemula ramai yang naik. I would like to thank all my classmates for being so united in handling this issue. I would also like to thank the lecturer for being so kind regrading our papers. I hope he didnt take this personally , as we dont have any personal issues against him. Just professionals one. We just did what we have to do. Lumrah. Action and reaction. Bukan sengaja hendak derhaka atau memandai-mandai. Im not saying that i deserve an A, im just saying that I dont deserve a C+. Also thanks jugak kepada pihak college and pensyarah-pensyarah lain yang memahami dan sentiasa bagi support.

Assuming that aku dapat weak A- (just tau grade, taktau markah), aku kena score at least 87 percentile untuk paper OB khamis ni. Impossible but Im not giving up just yet. It ain't over till its over. I am going to study my ass off sehingga satu page pun tak tinggal. Ya Allah, permudahkanlah dugaan ini. On the other hands, I've been thinking. Aku tak kisah pun jika aku tidak dapat mengekalkan takhtaku. Kalau mantain Alhamdulillah, tapi kalau tak dapat mantain pun Alhamdulillah. Rezeki ada di mana-mana. Kalau ada rezeki, tak dapat four flat pun boleh dapat scholarship degree nanti. Insyaallah. Whatever will be, will be



Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.

ok cun


No comments:

Post a Comment