Sunday, April 28, 2013

Bad Luck Brian

Minggu ni ada dalam 2 ka 3 ka event yg student uni aku buat. Tapi it's not about the events that matters. It's rather sapa yang depa panggil untuk majlis tu. Minggu ni banyak jugak celebrity yang mai usm untuk memeriahkan majlis. Aznil, Najwa Latif, Anwar Hadi and Imam Muda Fakhrul to name a few. Semuanya datang untuk events atau acara yang berlainan. 

Lani student macam dah ketandusan idea dalam pengisian atau intipati setiap acara atau majlis yang depa buat. Kot celah mana pun, depa mesti nak associate hiburan atau celebrity dalam event depa. No matter how noble the cause, there's always room for entertainment. Macam Karnival Kesukarelawan. A noble cause and a splendid campaign which were then closed by Najwa Latif. 

I'm not against anything here. Aku cuma risau yang a great cause akan tenggelam di sebalik keghairahan nak tengok retis. Or a suck ass cause yang berlindung di sebalik keghairahan nak tengok artis. A mediocre cause, tapi sebab ada celebrity that mediocre cause is rather forgiveable, thus orang pun mai  ramai-ramai memeriahkan majlis. 

I'm not against the idea of menyelitkan elemen hiburan dalam mana-mana majlis sekali pun. Even Harun Din pun melawak juga masa dia bincangkan kitab fikah mazhab syafie. Even PMIUSM pun panggil diyana amir untuk salah satu talk depa. As long as the cause is good, it's fine. Tapi kalau the cause is mediocre macam mana?

Balik-balik nak buat talk tajuk cinta. Balik-balik nak buat teater genre lawak bodoh. Balik-balik nak buat kempen parti politik ni best dan kami menyokong penuh usaha pakcik ni sekian-sekian. Sebab apa, sebab cause-cause macam ni yang dapat sambutan. Cause-cause macam ni yang orang nak. Takdak orang nak buat teater klasik yang tak lawak sebab nanti takdak orang nak pi. 

Ubah sikit mentaliti kita. We should have a more refined taste. A more refined thinking and mentality. Awat aku rasa macam aku dah pernah tulis dah pasal ni eh? mungkin dah pernah tulis kot. 

ok scratch that. TUJUAN utama aku tulis ni bukan sebab aku kisah pasal mahasiswa dan masa depan negara pun. Nor about our degrading mentality. Aku cuma tulis ni nak habaq, kalu nak panggil retis, panggil lah Nora Danish. Tak pun SNSD. Tak pun Uma Thurman.

No comments:

Post a Comment