Thursday, June 27, 2013

Confusion

Bunyi alarm clock kejutkan aku. Aku check jam. Pukul 6 pagi. Malasnya rasa nak pegi keja. Kemudian aku terus check phone tengok kalau-kalau ada miss call. Aku tido awal semalam, lepas maghrib aku dah tido. Boyfriend aku mintak putus semalam, dan aku menangis-nangis smpai tertidur. Sebab tu aku harap akan ada miss call dari si dia, mana tahu dia nak rujuk balik. Memang ada missed calls. Ada empat, tapi keempat-empatnya dari no yang tidak dikenali. Kawan ofis aku la nih..mesti nak buli aku suruh buat apa-apa.

Tu yang buat lagi malas nak pegi keja. Break dgn bf, mata lebam sampai tak boleh cover dah dengan make up, pastu ada pulak colleague yang nak buli aku suruh buat itu buat ini. Mentang-mentang la aku baru keja 3 bulan. Dan kalau fikir balik, sebab ex bf aku jugak la aku accept kerja nih. Dia complain sebab kami long distance, dan dia suruh aku keja dekat sikit dengan dia. Celaka dog punya jantan. Tapi... aku sayang dia. Separuh jiwa aku hilang bila aku hilang dia. Ishh lagi teringat kat dia, lagi aku sedih. Tak boleh jadi ni, aku kena gak gi keja. I need distractions.

On the way pegi keja, ada orang call aku. Nombor yang sama yang miss call aku semalam. Aku biarkan. Aku tengah serabut dan aku tak rasa aku emotionally prepared untuk jawab. Aku tekan butang reject, and let it go to voicemail. Tiba-tiba aku terfikir, eh boleh jadi tu ex-boyfriend aku. Phone dia bukannya salu ada credit. And selalu jugak dia pinjam phone housemate dia untuk call aku. Lagipun dia yang salu antar aku gi keja. Sapa lagi nak call aku time-time nih. Aku cuba yakinkan diri aku. Hati aku dah berbunga sedikit. Aku terus check voicemail.

Yang call tu bukan ex aku, tapi florist. Sedih kembali menyelubungi.Tapi aku senyum balik bila aku habis dengar voicemail tu. Florist tu cakap dia nak deliver bunga kat aku on behalf of ex-boyfriend aku, tapi dia confuse dengan alamat rumah aku and since aku tak jawab phone, dia tak dapat deliver bunga tu. Hati aku berbunga kembali. Sweet jugak laki aku nih. Siap bunga bagai. Nak pujuk balik lettew. Aku kemudian call florist tu suruh deliver bunga tu kat office aku instead. Officemate aku mesti jealous. Tehee. Aku dah mula berangan macam-macam. Aku siap dah plan berapa lama aku nak buat jual mahal dengan dia sebab lukakan hati aku. Alaa biasa la kan. Takkan kita nak terima terus. hihi.

Tepat pukul 10 pagi, delivery dari florist tu sampai. Semua office mate aku goes "Aww, so sweet!". Hehe easy there people. Jangan jelly okeyh. Wahh sedozen tulips. Bukan senang nak dapat tulip kat Malaysia, must be imported. Paling koman pun dari Tulip Farm Maxwell Hill, Taiping. Mana ada dah tulip farm lain kat Mesia nih. Siap ada kad lagi. Romantic sungguh boyfriend aku nih. Okay aku kurangkan jual mahal aku 12 jam. hihi. Aku pun bukak kad tu. Kad tu tulis:

   "Dear Izreen, the past 6 months has been the greatest moment of my life. Happy birthday sayang!"

Kecelakaan apakah ini. Nama aku bukan Izreen dan hari ni bukan birthday aku! Turns out my ex mistaken my number with his new girlfriend. New gf apa, enam bulan dah! Jantan tak guna, dah pasang yang baru, enam bulan lepas tu baru kau nak break dengan aku?! FUUUUUUUUUU




4 comments:

  1. Aha, karang sendiri ke apa ni? Berbakat2

    Or you are the ex? teruknya -__-"

    ReplyDelete
  2. ahaha! fiction sajaaa. :P
    btw u still in uia ka? i'll be playing masum there 17 august onwards. mai la sapott haha
    anyway slamat hari raya lyana
    maaf zahir batin :)

    ReplyDelete
  3. ya ka? alaa 16 dah nak cabut balik, support dari penang lah
    kalau menang bagitau la kat blog nnt i congatulate :P
    selamat hari raya juga
    dimaafkan zahir batin~~

    ReplyDelete
  4. haha. confirm kalah punyaaa..
    EnshaAllah kalau rajin :).
    happy holidays

    ReplyDelete